Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami. /Adam Mickiewicz/

31 sierpnia 2016

PLAN PRACY DORADZTWA ZAWODOWEGO

Pobrano - TUTAJ

Rok szkolny 2016/2017



KLASY I

CELE:
kształtowanie potrzeby poszanowania własnej wartości i akceptacji innych,
rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie dla osiągnięcia wspólnych celów,
wprowadzenie pojęcia: asertywność,
rozwijanie zdolności rozumienia przyczyn i skutków zachowań agresywnych i uległych,
kształtowanie umiejętności samooceny,
rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, określania cech własnej osobowości i dzielenia się sobą z innymi,
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,
rozbudzanie potrzeb innowacyjności,
zdobywanie wiedzy o własnych zasobach
zainteresowania a wybór zawodu
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,

KLASY II


CELE:
wzmacnianie więzi ucznia z grupą, w której on funkcjonuje,
doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, myśli oraz obrony własnych interesów w duchu asertywności, kształtowanie umiejętności odmawiania oraz reagowania
zapoznanie z zasadami i kształcenie umiejętności właściwej autoprezentacji,
rozwijanie umiejętności dostrzegania i pokonywania tego, co utrudnia porozumiewanie się.
zapoznanie z różnorodnymi formami twórczego myślenia,
rozwijanie kreatywności,
rozbudzanie potrzeb innowacyjności,
rozwój twórczego nastawienia do rzeczywistości, a zwłaszcza wobec sytuacji problemowych,
przygotowanie do aktywnego kształtowania swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności rozpoznawania zasobów osobistych i wykorzystywanie ich w kształtowaniu swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności planowanie przyszłości i konsekwentnego dążenia do realizacji celu,


KLASY III

CELE:
przygotowanie do aktywnego kształtowania swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności rozpoznawania zasobów osobistych oraz wykorzystywanie ich w kształtowaniu swojej drogi zawodowej,
kształcenie umiejętności planowania przyszłości i konsekwentnego dążenia do realizacji celu,
kształcenie umiejętności prezentowania swojej wiedzy i umiejętności,
kreowanie postaw aktywnych, przezwyciężania bierności, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych,
kształcenie umiejętności:
planowania przyszłości zawodowej,
organizowania działań swoich i zespołu, pracy w grupie,
przygotowania dokumentów związanych z pracą,
poszukiwania pracy,
prezentowania się na rynku pracy,
nawiązywania kontaktów: rozmowy telefoniczne, listy, kontakty przez Internet,
przeprowadzania negocjacji,
cele związane z wiedzą:
poznanie zasad prowadzenia korespondencji,
poznanie zasad obowiązujących w kompletowaniu dokumentacji związanej z pracą (aplikacje zawodowe),
poznanie podstaw prawa pracy,
poznanie reguł i trendów rządzących rynkiem pracy.

FORMY REALIZACJI
Spotkania z przedstawicielami szkół ponadgimnazjalnych.

Ciekawa szkoła, interesujący profil – spotkania z absolwentami naszej szkoły.

Droga do zdobycia wymarzonego zawodu – spotkania z rodzicami i przedstawicielami zawodów

Praca indywidualna z uczniami.

Praca w grupach.

Praca z klasą.

Tworzenie aplikacji.

Korzystanie z różnych źródeł informacji (informatory, Internet, artykuły, ogłoszenia prasowe).

Wyjścia na „Dni otwarte” do szkół

Korzystanie z gier multimedialnych

Korzystanie z materiałów ,narzędzi multimedialnych

Korzystanie ze strony internetowej doradztwa zawodowego w naszej szkole

Doradca zawodowy - Katarzyna Kościelny

CYBERNAUCI - bezpieczni w sieci